Bu Blogda Ara

19 Ağustos 2013 Pazartesi

Cildinize Zehir Sürmeyin!

Merhaba
Dün gece Yar Bana Bir Eğlence'nin harika yazısını okudum ve bende bu konu hakkında bir şeyler söylemek istedim.

Konu son kullanma tarihi geçen kozmetik ve cilt bakım ürünleri. Son kullanma tarihi geçen ürünler ciltte kızarıklık, lekeler ve enfeksiyona neden olabilir. Evde bulunan ürünlerinizin mutlaka tarihlerini belirli aralıklar ile kontrol etmeli, son kullanma tarihi geçenleri atmalısınız. Böylelikle hem yenilere yer açılır hemde daha sağlıklı bir cilde kavuşursunuz.

Kozmetik ürünlerinin son kullanma tarihleri genellikle
Mascara: 3-6 ay, 
Allık: 12-18 ay,  
Ruj : 18 ay, 
Güneş Kremi: 12 ay, 
Fondöten: 6 ay, 
Far: 12 ay, 
Eyeliner: 3-6 ay, 
Göz Kalemi: 24 ay, 
Şampuan: 24 ay, 
Duş Jeli: 24 ay

Ama her ambalajda son kullanma tarihi yazmıyor? Onunda çaresi BURADA. Adı Cosmetic Calculator. Avon'dan Rimmel'e kadar pek çok markanın üzerinden bulunan kod sayesinde üretim ve son kullanma tarihlerine ulaşabilirsiniz.
Birkaç ürünüme beraber bakalım.
İlk olarak herkesin severek kullandığı Rimmel Match Perfection Concealer. Sitede listede Rimmel markasını seçtikten sonra ambalajın üzerinde bulunan kodu yazarak Calculate'ye tıklıyoruz. Bize verdiği üretim tarihi. Bu ürün 2013 Ocak ayında üretilmiş. 
İkinci olarak baktığım ürün ise Maybelline BB Krem. Bazı ürünlerde bunun gibi detaylı bilgi veriliyor. Bu BB krem 2012 Haziran ayında üretilmiş ve genel raf ömrü 36 ay. Yeşil tikli olan yer kullanılabilir durumda olduğunu ve 22 ay daha kullanılabileceğini gösteriyor.

Benden bu kadar. Umarım yararlı olabilmişimdir. 
Sağlığımız yerindeyken onun değerini bilelim.

23 yorum:

  1. çok güzel bir noktaya değinmişsin cidden...Ben de genelde bileşimlerindeki zararlı maddeleri araştırırım; bazılarını kesinlikle kullanmamaya çalışırım. Ama bunun yanında son kullanma tarihine daha da özen göstermem gerektiğini anladım yayının sayesinde teşekkürler:)))
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Çok yararlı bir yazı ancak kim buna uyuyor ki milat öncesi bir sürü ruj, far, kalem var bende hepsini kullanıyorum hiç bir zararını görmedim :)
    Türk mantığı bize bir şey olmaz :)
    Cosmetic Calculator kesinlikle eve gidince bakıcam :)
    http://hazioz.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende uymuyordum ama artık dikkat ediyorum haklısın canım ;)

      Sil
  3. Saklama kosullari omurlerini uzatiyor diye bikiorm ben ama

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Raf ömrü saklama koşulları göz önüne alınarak belirleniyor zaten canım

      Sil
    2. Anladım da mesela bir fondötenin bende ömrü açıldıktan sonra 12 ay görünüyor yada bir rimelin 12 ay görünüyor kendi üzerinde

      Sil
    3. Raf ömrü dolduğu zaman malzemenin son kullanma tarihi geçmiş demek oluyor. Raf ömrüne açıldıktan sonraki zamanda dahil ;)

      Sil
  4. arkadaşım bilgilendirdiğin için teşekkürler..yalnız bende sana bişey söyleyeyim izninle;o resimde gösterdiğin üründe siyah bir çizgi varya işte o ürünün tamamen kimyasallardan oluştuğunun göstergesi ve buda demektirki zehir..ürün alırken o çizgiye dikkat etmeliymişiz yeşil çizgili oloanları kullanablirmişiz mesela..öğrenince dikkat ettim her üründe farklı renk var gerçekten..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu bilmiyordum bak. Harikasın canım ya çok çok teşekkür ederim bilgi için, mutlaka göz önünde bulunduracağım :) Teşekkür ederim

      Sil
    2. waaaay bende hep merak ederdim ne alaka bu diye :)
      http://hazioz.blogspot.com/

      Sil
    3. Ben bunu dis macunlariyla ilgili olan bi yazida okumstum. Kirmizi ve siyah olanlar tamamen kimyasal. Kirmii siyahtan daha az tabi.mavi en iyisiymis

      Sil
    4. :)blog arkadaşlığı bu yüzden güzel zaten:)

      Sil
  5. Çok faydalı bir yazı olmuş..
    Bazı arkadaşlaırmın makyaj çantası berbat..kaç yıllık dökülmüş dağılmış farlar vs.. :(
    benim fazla malzemem yoktur.. olanı da mutlaka bi süre sonra kontrol eder değiştiririm
    iyi haftalar
    http://loveandsmile.wordpress.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Az olsun ama sağlıklı olsun güzelim,mutlaka gözden geçir :)

      Sil
  6. faydalı yazın için teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  7. Faydalı canım eline sağlık .aralarında en saçma olan göz kalemi ama :) binlercesi kalemimiz var ve sür sür bitmezz!! keşke dahada uzun ömürlü olsaymış :(

    YanıtlaSil
  8. daha dün makyaj temizleme losyonumu ne zaman almıştım acaba tarihi geçmiş midir diye düşünüp karar verememiş en sonuda da atmıştım. Böyle bir siteden haberim yoktu, bir daha "acaba?" ya düştüğümde ilk başvuracağım yer. teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  9. Yeni gordum bu postunu sekerim:)hemen girdim baktim. Ama avonun hicbiri cikmadi:( sen hic avon urunlernde denedin mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Avon'da bende bulamadım ama bir şey farkettim Avon ürünlerinin üzerinde üretim tarihleri var canım

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...